Klasa 1a BSI Klasa 1b BSI

Branżowa Szkoła I Stopnia klasa 1a, 1b – Technologia prac w obiektach hotelarskich

Temat: Prezentacja zakresu usług dodatkowych na życzenie gości.

Zapoznaj się z materiałami:

Wiele hoteli świadczy dodatkowe usługi takie jak: budzenie, pralnia, room service, zamawianie taksówek, sprzedaż biletów na imprezy kulturalne, informacja turystyczna, przechowanie rzeczy wartościowych w sejfie. Część tych usług może być płatna.            

Barek w pokoju

Jest to zazwyczaj opcja dodatkowa i płatna. Opłatę za spożyte produkty (napoje, przekąski) reguluje się pod koniec pobytu, podczas wymeldowania. W każdym pokoju powinien znajdować się cennik produktów z mini barku.

Kawa i herbata

Wiele hoteli oferuje darmową kawę i herbatę, którą można przygotować samemu. Oferując taką usługę, hotel wyposaża pokoje w ekspres do kawy lub czajnik, zestaw składający się z herbaty, kawy, cukru oraz śmietanki oraz jednorazowe bądź szklane kubeczki.

Poza pokojem

Dodatkowe udogodnienia, na jakie można trafić w hotelu, są głównie uwarunkowane poprzez jego standard. Do tego typu udogodnień zaliczane są: baseny, sauny, fitness, siłownie, odnowa biologiczna, sklep z biżuterią i z pamiątkami, fryzjer, przechowalnia bagażu, przechowalnia sprzętu rekreacyjnego, sale konferencyjne, przewodnictwo turystyczne, bezpłatny parking, prasowanie.

Internet

W większości hoteli istnieje możliwość skorzystania z internetu. Hotele o wyższym standardzie często oferują szerokopasmowy dostęp do sieci w pokoju. Korzystanie z niego nie wiąże się zazwyczaj z dodatkowymi kosztami. Niektóre hotele w swej ofercie mogą proponować korzystanie z usług kafejki internetowej – opłaty za korzystanie określane są indywidualnie przez każdy hotel.

Zapoznaj się z prezentacją:

http://zasobyip2.ore.edu.pl/uploads/publications/85c23d60cd65afe83b6e28b76282bf79

wykonaj notatkę do zeszytu przedmiotowego


odpowiedzi wyślij: beatarokitawronowska@wp.pl  – kl. 1a  BS i  jolanta.jyz@interia.pl – kl. 1 b BS 

Related posts

Skip to content